Ders İçerikleri | Dijital Oyun Tasarımı | Hasan Kalyoncu Üniversitesi

Ders İçerikleri

1. Yarıyıl

Ders Kodu ve Adı: DOT101 İLETİŞİM BİLİMLERİNE GİRİŞ
Kredi / AKTS: (2-0-0) 2 / AKTS:3
Ders İçeriği: Bu ders, iletişimin temel bir insan faaliyeti olduğu ve disiplinlerarası bir doğaya sahip olduğu gerçeği üzerine odaklanır. Bu ders, dijital oyun tasarımının iletişimle nasıl bağlantılı olduğuna odaklanır. Dijital oyunlar, etkileşimli deneyimler sunan kompleks yapılar olduğundan iletişim bilimleri bu alanda önemli bir rol oynar. Ders, oyun tasarımında iletişim süreçlerini, hikaye anlatımını, karakter geliştirmeyi ve oyun mekaniğini kapsar. Ayrıca, dijital oyun tasarımına yönelik farklı modeller ve teoriler incelenirken, araştırma yöntemleri de öğrencilere aktarılır. Bu sayede, öğrenciler dijital oyun tasarımında etkili iletişimciler olma becerilerini kazanarak, oyun deneyimini daha zengin ve etkileyici hale getirmeyi öğrenirler.
Ders Kodu ve Adı: DOT106 OYUN TARİHİ
Kredi / AKTS: (2-0-0) 2 / AKTS:3
Ders İçeriği: Bu ders, video oyunlarının ve diğer oyun türlerinin tarihini ele alır. Ders boyunca, oyunların tarihi, gelişimi ve evrimi incelenir. Oyunların bireysel, toplumsal ve kültürel açılardan etkileri de ele alınır. Ders, oyunların tarihi süreci boyunca ortaya çıkan farklı türleri ve yenilikleri de ele alır. Dersin içeriği, oyun tarihinin ana hatlarını çizmekle birlikte, öğrencilere oyunların gelişimi ve evrimi hakkında derinlemesine bir anlayış kazandırmayı amaçlar. Ders boyunca, öğrencilerin farklı oyun türleri, oyun mekaniği, hikaye anlatımı gibi oyun tasarımının temel unsurları hakkında bilgi sahibi olmaları da beklenir. Bu sayede öğrenciler, oyunların tarihi sürecindeki değişimleri ve yenilikleri anlamalarının yanı sıra bugünün oyun tasarımı ve oyun endüstrisi için de önemli bir bakış açısı kazanırlar.
Ders Kodu ve Adı: DOT105 OYUN TASARIMININ TEMELLERİ I
Kredi / AKTS: (2-2-0) 3 / AKTS:4
Ders İçeriği: Bu ders, Unity oyun motoru kullanarak oyun tasarımının temellerine odaklanır ve öğrencilere oyun mekaniği, hikaye anlatımı, karakter geliştirme gibi oyun tasarımının temel unsurlarını öğretir. Ders boyunca farklı oyun türleri ve oyun tasarımı yöntemleri de ele alınır. Öğrenciler, Unity oyun motorunu kullanarak inandırıcı ve heyecan verici oyunlar tasarlamak için gerekli becerileri öğrenirler.
Ders Kodu ve Adı: DOT104 OYUN VE KÜLTÜR
Kredi / AKTS: (2-0-0) 2 / AKTS:2
Ders İçeriği: Bu ders, oyun kültürünün tarihi ve kültürel önemi üzerine odaklanır. Oyunlar, kültürün bir parçası olarak insanlık tarihinde yaygın bir şekilde yer almıştır ve gelenekler, değerler ve toplumsal yapılar gibi birçok farklı kültürel faktörü yansıtmaktadır. Ders, oyunların kültürel bağlamını anlamaya yönelik farklı teorileri ele alırken, oyunların kültürü nasıl yansıttığına ve şekillendirdiğine dair örnekler sunar. Ders ayrıca, oyunların kültürel etkisini ve oyun kültürünün nasıl oluştuğunu anlamak için, farklı kültürlerdeki oyunlara ve oyun topluluklarına da odaklanır. Oyunların kültürel çeşitliliğine ve farklı kültürlerdeki oyunların benzerliklerine ve farklılıklarına dair örnekler verilir. Dersin içeriği, oyun kültürü üzerine yapılmış araştırmaları, oyunların kültürel ve toplumsal etkilerini ve oyunların kültürel bağlamlarını anlamak için kullanılan farklı teorileri kapsar. Ayrıca, ders boyunca öğrenciler, farklı kültürlerdeki oyunlara ve oyun topluluklarına dair araştırmalar yapar ve farklı perspektiflerden oyunların kültürel önemini tartışırlar.
Ders Kodu ve Adı: DOT103 SANAT TARİHİ I
Kredi / AKTS: (2-0-0) 2 / AKTS:2
Ders İçeriği: Sanatsal ifade biçimlerinin tarihsel süreç içinde ne gibi değişimlerden geçtiğine dair kronolojik bilgi aktaran bu ders, öğrencilerde sanatsal ve kültürel üretim hakkında görsel bir duyarlılık geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bunun yanı sıra, tasarım, kompozisyon, renk, ışık, doku, mekan, zaman, temsil gibi kavramların sanatsal açılımının yapılabilmesi, eserleri analiz edebilmeye yönelik temel becerilerin kazandırılması da hedeflenir.
Ders Kodu ve Adı: DOT102 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ
Kredi / AKTS: (1-1-0) 2 / AKTS:3
Ders İçeriği: Bu ders, dijital oyunların arkasındaki teknolojileri ve temel prensipleri ele alarak, öğrencilere dijital oyunların nasıl çalıştığını ve nasıl tasarlandığını anlamalarını sağlar. Dijital oyun tasarımında, oyuncularla etkileşime geçme ve onların deneyimini geliştirmek için ağ teknolojileri de önemlidir. “Temel Bilgi Teknolojileri” dersi, öğrencilere ağ teknolojilerinin temellerini öğreterek, çok oyunculu oyunların yapısını ve verilerin nasıl paylaşıldığını anlamalarını sağlar.
Ders Kodu ve Adı: DOT107 TEMEL SANAT EĞİTİMİ II
Kredi / AKTS: (2-2-0) 3 / AKTS:3
Ders İçeriği: Bakmak ile görmek arasındaki fark Görsel algı kuralları, Tasarım kavramı Tasarımın temel öğeleri ve ilkeleri Nokta, çizgi, leke, renk, doku, Ritm, ahenk, uyum, benzerlikler, zıtlıklar, hiyerarşi, tekrarlar Perspektif, çizgisel perspektif, tek kaçışlı, iki kaçışlı,üç kaçışlı perspektif Renk perspektifi.
Ders Kodu ve Adı: DOT108 DESEN II
Kredi / AKTS: (2-2-0) 3 / AKTS:4
Ders İçeriği: Temel olarak akademik desen nitelikli bir anlayışla ders işlenecektir. 14 haftalık süreçte: Desen nedir; amacı, işlevi ve günümüzdeki durumu Desen çalışmasında temel araç-gereçler; kalem, kağıt, çizim ortamları Çizime başlarken; duruş, bakış, tutuş, gözlem ve çizim yüzeyinin denetimi Kağıda yerleştirme; ölçümleme ve konumlandırma Figürde oran-orantı; kanon, parça-bütün ilişkisi Figürde boşluk-doluluk ve plan; (düzlem-derinlik algısına yönelik) ön-arka ilişkisi.
Ders Kodu ve Adı: TÜR101 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI I
Kredi / AKTS: (2-0-0) 2 / AKTS:2
Ders İçeriği: İmla, noktalama ve kompozisyon (noktalama işaretleri, diğer işaretler) , İmla, yazım kuralları (büyük harflerin imlası, sayıların yazılışı, kısaltmaların imlası, alıntı kelimelerin yazılışı) , Kompozisyon (kompozisyonun amacı, kompozisyon yazmada yöntem) , kompozisyonda plan, giriş, gelişme, sonuç, Anlatım özellikleri, anlatımda duruluk, anlatımda sadelik, anlatımda açıklık içtenlik, Anlatım bozuklukları ( eş anlamlı kelimelerin cümle içinde kullanılışı) , Deyimlerin yanlış kullanılışı, Anlatım biçimleri (açıklama, hikâye, özlü anlatım, tasvir, hiciv, portre, kanıtlama, konuşma, manzum anlatım çeşitleri) , Sözlü anlatım çeşitleri (günlük ve hazırlıksız konuşma, hazırlıklı konuşma, açıkoturum, münazara, panel) , Yazılı anlatım türleri (mektup, telgraf, tebrik, davetiye, edebi mektup) , iş mektupları, resmi mektup, dilekçe, rapor, tutanak, karar, ilan, reklam, sohbet, eleştiri, anı, gezi yazısı, röportaj, anket, Otobiyografi, biyografi, roman, hikaye, masal, fabl, tiyatro, trajedi, dram, senaryo) .
Ders Kodu ve Adı: ING101 İNGİLİZCE I
Kredi / AKTS: (2-2-0) 3 / AKTS:3
Ders İçeriği: Bu ders 14 haftalık bir program olup; temel düzey (A1) İngilizce bilgi ve becerilerini öğrencilerin bölüm bilgileri ile eş zamanlı ve de konu uyumu olacak şekilde planlanmıştır. Öğrenciler, temel düzeydeki yapılar, kalıplar ve kelimeleri öğrenip bölüm bilgilerini kullanarak alanları ile ilgili İngilizce içerik üretebileceklerdir.
Ders Kodu ve Adı: INT100 ÜNİVERSİTE HAYATINA GİRİŞ
Kredi / AKTS: (1-0-0) 1 / AKTS:1
Ders İçeriği: Üniversiteye yani başlayan öğrencilerin üniversite hayatına alışmaları için yapılan tanıtım içerikli oryantasyon eğitimidir. Üniversite bünyesindeki araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağı ile ilgili yöntemler, kampus gezisi, şehir ile ilgili tanıtım turları, bölümleri hakkında genel bilgi verilen seminerler ve çeşitli sosyal aktiviteler dersin içeriğini oluşturmaktadır.

2. Yarıyıl

Ders Kodu ve Adı: DOT109 TASARIM VE YARATICI DÜŞÜNCEYE GİRİŞ
Kredi / AKTS: (2-1-0) 3 / AKTS:3
Ders İçeriği: Bu ders, tasarımın yaratıcı ve sistematik sürecini ele alırken, öğrencilere tasarımın temel prensiplerini, kavramlarını ve stratejilerini öğretir. Öğrenciler, tasarım sürecinde kullanılan farklı araçları ve teknikleri öğrenirken, yaratıcı düşünme sürecinde farklı düşünme stillerini ve tekniklerini de öğrenirler. Ders boyunca, öğrencilere tasarım ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek için çeşitli görevler ve projeler verilir. Öğrenciler, bu projeleri tamamlarken, farklı düşünme stillerini ve tekniklerini uygularlar. Son olarak, öğrenciler tasarım ve yaratıcı düşünme becerilerini kullanarak bir projeyi baştan sona tasarlar ve uygularlar.
Ders Kodu ve Adı: DOT110 TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİ
Kredi / AKTS: (1-1-0) 2 / AKTS:3
Ders İçeriği: İnternet, bilgisayar ve programların anlatımı ve uygulayarak kullanımı.
Ders Kodu ve Adı: DOT111 SANAT TARİHİ II
Kredi / AKTS: (2-0-0) 2 / AKTS:2
Ders İçeriği: Bu ders, sanat tarihinin ileri düzey konularını ele alır. Ders boyunca, Rönesans, Barok, Rococo, Neo-klasik, Romantik, Realist, İzlenimci ve Modern sanat gibi farklı dönemler ve stiller incelenir. Ders, sanat tarihinin gelişimi ve evrimi ile birlikte, sanatın toplumsal, kültürel ve politik açılardan etkileri de ele alır. Dersin içeriği, öğrencilerin sanat tarihi hakkında derinlemesine bir anlayış kazanmalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrenciler farklı sanat dönemleri ve stilleri hakkında bilgi sahibi olurken, sanat eserlerinin analizi ve yorumlaması konusunda da deneyim kazanırlar. Ayrıca, ders boyunca sanatın toplumsal, kültürel ve politik açılardan etkileri de ele alınarak, öğrencilerin sanatın tarihsel ve toplumsal bağlamını anlamaları hedeflenir. Ders boyunca, öğrencilere farklı sanat eserleri hakkında araştırma yapma ve sunum yapma görevleri verilir. Bu görevler, öğrencilerin sanat tarihi hakkındaki bilgilerini pekiştirirken, araştırma ve sunum becerilerini de geliştirir. Dersin sonunda, öğrenciler, sanat tarihi konusunda derin bir anlayışa sahip olacakları gibi, sanat eserlerini analiz etme ve yorumlama becerilerini de kazanmış olacaklardır.
Ders Kodu ve Adı: DOT112 GÖRSEL ANLATI
Kredi / AKTS: (2-1-0) 3 / AKTS:3
Ders İçeriği: Sinemasal görüntülerin tasarlanması ile ilgili temel öğeleri (açılar, ölçekler, kamera hareketleri, kompozisyon vb.), Sinema dilinin araçlarını kullanarak, istenen duygu ve algıları yaratma ve orijinal görüntüler oluşturma pratikleri, Kurgunun temel prensiplerini öğrenir ve bir filmi kurgusal olarak analizi, Bir filmi destekleyen yan öğelerin (ortam sesi, diyalog, ses efekti, müzik vb.) görsel anlatıya etkilerini incelenmesi ve analizi içerir.
Ders Kodu ve Adı: DOT113 OYUN TASARIMIN TEMELLERİ II
Kredi / AKTS: (2-2-0) 3 / AKTS:4
Ders İçeriği: Bu ders, Unity oyun motorunun kullanımına odaklanır. Ders boyunca, öğrencilere Unity arayüzü, oyun nesneleri, fiziğin kullanımı, animasyon ve ses tasarımı gibi temel konular öğretilir. Oyun geliştirme sürecinde kullanılan farklı araçlar ve teknikler de ele alınır. Dersin içeriği, öğrencilerin Unity ile oyun tasarlama ve geliştirme sürecinde kullanabilecekleri farklı araçlar ve teknikleri kapsar. Öğrenciler, oyun nesneleri, sahneler, kamera ayarları, ışıklandırma ve materyaller gibi temel Unity özelliklerini öğrenirler. Ayrıca, oyun geliştirme sürecinde kullanılan farklı araçlar ve teknikler de ele alınır. Ders boyunca, öğrencilere farklı oyun projeleri verilir ve bu projeleri tamamlarken Unity oyun motorunu kullanmayı öğrenirler. Öğrenciler, oyun mekanikleri, kullanıcı arabirimi, oyun dünyası tasarımı ve diğer oyun tasarımı konularında deneyim kazanırlar. Dersin sonunda, öğrenciler, Unity oyun motorunu kullanarak yaratıcı ve işlevsel oyunları baştan sona tasarlar ve uygularlar.
Ders Kodu ve Adı: DOT114 DİJİTAL TASARIM
Kredi / AKTS: (2-0-0) 2 / AKTS:3
Ders İçeriği: Bu ders, dijital tasarımın temellerine odaklanır. Ders boyunca, öğrencilere dijital tasarım araçları ve teknikleri öğretilir. Öğrenciler, temel grafik tasarım prensiplerini öğrenirken, dijital araçlarla sanatsal ve işlevsel tasarımlar yapmayı öğrenirler. Dersin içeriği, öğrencilerin dijital tasarım sürecinde kullanabilecekleri farklı araçlar ve teknikleri kapsar. Öğrenciler, Adobe Illustrator, Adobe Photoshop ve Adobe InDesign gibi popüler dijital tasarım araçlarını kullanarak tasarım projeleri yaparlar. Ayrıca, ders boyunca, renk teorisi, tipografi, kompozisyon ve diğer grafik tasarım prensipleri de ele alınır. Ders boyunca, öğrencilere farklı tasarım projeleri verilir ve bu projeleri tamamlarken dijital tasarım becerilerini geliştirirler. Dersin sonunda, öğrenciler, dijital tasarım araçlarını kullanarak yaratıcı ve işlevsel tasarımları baştan sona tasarlar ve uygularlar.
Ders Kodu ve Adı: DOT115 TEMEL SANAT EĞİTİMİ II
Kredi / AKTS: (2-2-0) 3 / AKTS:4
Ders İçeriği: Kolaj ve asamblaj tekniği Görsel algı kuralları Tasarım kavramı Tasarımın temel öğeleri ve ilkeleri İmgeler ve görsel algı kuralları Ritm, ahenk, uyum, benzerlikler, zıtlıklar, hiyerarşi, tekrarlar Tasarım ve sanatın yakın ilişkisi.
Ders Kodu ve Adı: DOT116 DESEN II
Kredi / AKTS: (2-2-0) 3 / AKTS:4
Ders İçeriği: Temel olarak akademik desen nitelikli bir anlayışla ders işlenecektir. 14 haftalık süreçte: Desen nedir; amacı, işlevi ve günümüzdeki durumu Desen çalışmasında temel araç-gereçler; kalem, kağıt, çizim ortamları Çizime başlarken; duruş, bakış, tutuş, gözlem ve çizim yüzeyinin denetimi Kağıda yerleştirme; ölçümleme ve konumlandırma Figürde oran-orantı; kanon, parça-bütün ilişkisi Figürde boşluk-doluluk ve plan; (düzlem-derinlik algısına yönelik) ön-arka ilişkisi.
Ders Kodu ve Adı: TÜR102 TÜRK DİLİ VE EDEBİYAT II
Kredi / AKTS: (2-0-0) 2 / AKTS:2
Ders İçeriği: Türkçe’deki tümce yapıları ve bu yapılarla çelişen uygulayımlardan örnekler, anlama-anlatım uygulamaları, yazı türlerinin genel özellikleri, mektup türleri, türlerine göre mektupların özellikleri ve kuralları, örneklenmektedir. Bununla birlikte makale, makale türünün özellikleri ve kuralları, fıkra, fikir yazısı olan fıkraların yazılma kuralları, bibliyografya, bibliyografyadan yararlanma, biyografi nasıl yazılır, edebiyattaki yeri nedir? gezi yazısı, gezi yazısında nelere dikkat edilir, anı, anıların edebiyattaki yeri, yazma kuralları, deneme, denemenin diğer türlerden farkı, inceleme, kitap ve dergi incelemesi, konferans ve türlerinin özellikleri, açık oturum, tartışma türlerinin kuralları, panel, panele hazırlık, uygulama ve sonuç, sempozyum, diğer türlerle benzer ve ayrı yönleri, münazara, kuralları ve sonuçları dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Ders Kodu ve Adı: ING102 İNGİLİZCE II
Kredi / AKTS: (2-2-0) 3 / AKTS:3
Ders İçeriği: Bu ders 14 haftalık bir program olup; temel düzey (A1) İngilizce bilgi ve becerilerini öğrencilerin bölüm bilgileri ile eş zamanlı ve de konu uyumu olacak şekilde planlanmıştır. Öğrenciler, temel düzeydeki yapılar, kalıplar ve kelimeleri öğrenip bölüm bilgilerini kullanarak alanları ile ilgili İngilizce içerik üretebileceklerdir.

3. Yarıyıl

Ders Kodu ve Adı: DOT201 ÇİZİM VE MODELLEME I
Kredi / AKTS: (2-2-0) 3 / AKTS:3
Ders İçeriği: Ders boyunca, öğrencilere farklı çizim teknikleri (kara kalem, mürekkep, grafit vb.) ve modelleme teknikleri (kil, alçı vb.) öğretilir. Öğrenciler, doğal nesnelerin, insan figürlerinin ve diğer nesnelerin çizimi ve modellemesi konusunda deneyim kazanırlar. Dersin içeriği, öğrencilerin çizim ve modelleme sürecinde kullanabilecekleri farklı teknikleri kapsar. Öğrencilere, perspektif, ışık-gölge, kompozisyon ve diğer temel çizim prensipleri öğretilir. Ayrıca, öğrencilerin doğal nesnelerin, insan figürlerinin ve diğer nesnelerin modellemesi konusunda deneyim kazanmaları hedeflenir. Ders boyunca, öğrencilere farklı çizim ve modelleme projeleri verilir ve bu projeleri tamamlarken çizim ve modelleme becerilerini geliştirirler. Dersin sonunda, öğrenciler, çizim ve modelleme tekniklerini kullanarak yaratıcı ve teknik becerilerini kullanarak kendi projelerini tasarlar ve uygularlar.
Ders Kodu ve Adı: DOT202 TEMEL TASARIM TEKNİKLERİ VE VİDEO OYUN SANATI
Kredi / AKTS: (2-2-0) 3 / AKTS:3
Ders İçeriği: Ders boyunca, öğrencilere tasarım süreci, renk teorisi, kompozisyon, perspektif ve diğer temel tasarım prensipleri öğretilir. Ayrıca, öğrenciler video oyun sanatının temel prensipleri, karakter tasarımı, çizim teknikleri, arka plan tasarımı ve diğer video oyun sanatı konuları hakkında bilgi sahibi olurlar. Dersin içeriği, öğrencilerin tasarım sürecinde kullanabilecekleri farklı teknikleri kapsar. Öğrenciler, farklı malzemeler (kağıt, kalem, mürekkep, dijital araçlar vb.) kullanarak tasarım projeleri yaparlar. Ayrıca, video oyun sanatının temel özellikleri, öğrencilerin video oyunlarında kullanılan farklı sanat teknikleri ve araçları öğrenmelerini sağlar. Ders boyunca, öğrencilere farklı tasarım projeleri ve video oyun sanatı projeleri verilir ve bu projeleri tamamlarken tasarım ve sanat becerilerini geliştirirler. Dersin sonunda, öğrenciler, yaratıcı ve teknik becerilerini kullanarak kendi tasarım ve video oyun sanatı projelerini tasarlar ve uygularlar.
Ders Kodu ve Adı: DOT203 KARAKTER TASARIMI
Kredi / AKTS: (2-0-0) 2 / AKTS:2
Ders İçeriği: Öğrencinin kendi özgü çizim tarzıyla animasyon karakteri oluşturmayı, bir metni storyboard olarak tasarlayabilmeyi öğrenmesi; farklı malzeme ve yöntemlerden oluşan kısa süreli uygulamalar aracılığıyla canlandırma teknikleri hakkında bilgi sahibi olması.
Ders Kodu ve Adı: DOT204 GÖRSEL TASARIM STÜDYODU I
Kredi / AKTS: (2-2-0) 3 / AKTS:3
Ders İçeriği: Kurumsal kimlik, logo amblem tasarımı ve masaüstü yayıncılık ile ilgili kavramları öğrenmek, Adobe Illustrator programının bu kavramları tasarlarken kullanımını geliştirmek.
Ders Kodu ve Adı: DOT205 OYUN GELİŞTİRME İÇİN PROGRAMLAMA VE KOD YAZIMI I
Kredi / AKTS: (2-2-0) 3 / AKTS:3
Ders İçeriği: Bu ders, oyun geliştirme için programlama ve kod yazımı konularını ele alır. Ders boyunca, öğrencilere temel programlama kavramları, veri tipleri, koşullar, döngüler, fonksiyonlar ve nesne yönelimli programlama (OOP) öğretilir. Ayrıca, öğrenciler farklı programlama dilleri (C++, C#, Java vb.) hakkında bilgi sahibi olurlar. Dersin içeriği, öğrencilerin oyun geliştirme sürecinde kullanabilecekleri farklı programlama teknikleri ve araçları kapsar. Öğrenciler, oyun nesneleri, fizik motoru, yapay zeka, kullanıcı arabirimi ve diğer oyun programlama konuları hakkında deneyim kazanırlar. Ayrıca, öğrenciler oyun geliştirme sürecinde kullanılan farklı oyun motorları (Unity, Unreal Engine vb.) hakkında da bilgi sahibi olurlar. Ders boyunca, öğrencilere farklı programlama projeleri verilir ve bu projeleri tamamlarken programlama ve kod yazımı becerilerini geliştirirler. Dersin sonunda, öğrenciler, programlama ve kod yazımı tekniklerini kullanarak yaratıcı ve işlevsel oyunları baştan sona tasarlar ve uygularlar.
Ders Kodu ve Adı: DOT206 HİKAYE ANLATIMININ TEMELLERİ
Kredi / AKTS: (2-1-0) 2 / AKTS:2
Ders İçeriği: Ders boyunca, öğrencilere hikaye anlatımının farklı unsurları (karakterler, çatışma, tema, diyalog vb.) ve hikaye yapısı (giriş, gelişme, doruk noktası, çözüm vb.) öğretilir. Ayrıca, öğrenciler farklı hikaye türleri (roman, öykü, senaryo, oyun vb.) hakkında bilgi sahibi olurlar. Dersin içeriği, öğrencilerin hikaye anlatımı konusunda derinlemesine bir anlayış kazanmalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrenciler farklı hikaye unsurlarının nasıl kullanıldığını öğrenirken, hikaye yapısının nasıl oluşturulduğunu da öğrenirler. Ayrıca, öğrenciler farklı hikaye türlerinde yazma tekniklerini öğrenirler. Ders boyunca, öğrencilere farklı hikaye yazma projeleri verilir ve bu projeleri tamamlarken hikaye anlatımı becerilerini geliştirirler. Dersin sonunda, öğrenciler, yaratıcı ve teknik becerilerini kullanarak kendi hikayelerini tasarlar ve uygularlar.
Ders Kodu ve Adı: DOT207 MİTOLOJİ
Kredi / AKTS: (2-0-0) 2 / AKTS:2
Ders İçeriği: Dünya inanç kökenler, Kültürel farklılıklar, semboller ve anlamları, göstergebilimsel çözümleme, masal, hikaye ve mit kavramlarının söylem çözümlemesi, kültür metodolojisi vb.
Ders Kodu ve Adı: AİİT201 ATATÜRK İLKE VE İNKILAP TARİHİ I
Kredi / AKTS: (2-0-0) 2 / AKTS:2
Ders İçeriği: Osmanlı Devleti’nin son dönemlerinde yapılan ıslahatların başarısızlığının nedenleri ile bunların Atatürk dönemindeki inkılâplara etkisi örneklerle açıklanmalıdır. Osmanlı Devleti’nin son dönemlerinde devleti kurtarma adına ortaya atılan ideolojilerden Türkçülük, İslamcılık, Osmanlıcılık, Garpçılık (Batıcılık), Sosyalizm gibi akımlar tanıtılmalı, Kurtuluş Savaşı’nın; Mustafa Kemal tarafından işgalleri bitirmek, ulusal-halk egemenliğine dayalı bir devlet kurma süreci olarak yönetildiği işlenmelidir.

4. Yarıyıl

Ders Kodu ve Adı: DOT208 ÇİZİM VE MODELLEME II
Kredi / AKTS: (2-2-0) 3 / AKTS:3
Ders İçeriği: Bu ders, çizim ve modelleme tekniklerinin daha ileri düzeyde kullanımına odaklanır. Ders boyunca, öğrencilere daha karmaşık çizim teknikleri (yağlı boya, suluboya, pastel vb.) ve modelleme teknikleri (seramik, bronz vb.) öğretilir. Öğrenciler, hayvanlar, bitkiler ve diğer doğal nesnelerin daha ayrıntılı çizimi ve modellemesi konusunda deneyim kazanırlar. Dersin içeriği, öğrencilerin çizim ve modelleme sürecinde kullanabilecekleri farklı teknikleri kapsar. Öğrencilere, renk teorisi, ışık-gölge, kompozisyon ve diğer ileri düzey çizim prensipleri öğretilir. Ayrıca, öğrencilerin hayvanlar, bitkiler ve diğer doğal nesnelerin modellemesi konusundadeneyim kazanmaları hedeflenir. Ders boyunca, öğrencilere farklı çizim ve modelleme projeleri verilir ve bu projeleri tamamlarken çizim ve modelleme becerilerini geliştirirler. Dersin sonunda, öğrenciler, çizim ve modelleme tekniklerini kullanarak yaratıcı ve teknik becerilerini kullanarak kendi projelerini tasarlar ve uygularlar.
Ders Kodu ve Adı: DOT209 CANLANDIRMA TEKNİKLERİ
Kredi / AKTS: (2-2-0) 3 / AKTS:4
Ders İçeriği: Bu ders, canlandırma tekniklerinin temel prensiplerine odaklanır. Ders boyunca, öğrencilere hareketin prensipleri (çekim, ani duruş, yavaşlama vb.), karakter animasyonu, nesne animasyonu ve diğer canlandırma teknikleri öğretilir. Ayrıca, öğrenciler farklı canlandırma yazılımları (Maya, 3DS Max, Blender vb.) hakkında bilgi sahibi olurlar. Dersin içeriği, öğrencilerin canlandırma teknikleri konusunda derinlemesine bir anlayış kazanmalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrenciler farklı hareket prensiplerinin nasıl kullanıldığını öğrenirken, karakter animasyonu ve nesne animasyonu tekniklerini de öğrenirler. Ayrıca, öğrenciler farklı canlandırma yazılımlarını kullanarak canlandırma projeleri yaparlar. Ders boyunca, öğrencilere farklı canlandırma projeleri verilir ve bu projeleri tamamlarken canlandırma tekniklerini geliştirirler. Dersin sonunda, öğrenciler, yaratıcı ve teknik becerilerini kullanarak kendi canlandırmalarını tasarlar ve uygularlar.
Ders Kodu ve Adı: DOT210 OYUN ÖYKÜLEMESİ VE SENARYO YAZIMI
Kredi / AKTS: (2-1-0) 2 / AKTS:2
Ders İçeriği: Ders boyunca, öğrencilere oyun öykülemesi, karakter geliştirme, diyalog yazımı ve senaryo yapısı gibi konular öğretilir. Ayrıca, öğrenciler farklı oyun türleri (rol yapma oyunları, macera oyunları, aksiyon oyunları vb.) hakkında bilgi sahibi olurlar. Dersin içeriği, öğrencilerin oyun öykülemesi ve senaryo yazımı konusunda derinlemesine bir anlayış kazanmalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrenciler farklı oyun öyküleri ve senaryolarının nasıl oluşturulduğunu öğrenirken, karakter geliştirme ve diyalog yazımı tekniklerini de öğrenirler. Ayrıca, öğrenciler oyun öykülemesi ve senaryo yazımı sürecinde kullanılan farklı araçlar (mindmap, senaryo yazma yazılımları vb.) hakkında da bilgi sahibi olurlar. Ders boyunca, öğrencilere farklı oyun öykülemesi ve senaryo yazımı projeleri verilir ve bu projeleri tamamlarken oyun öykülemesi ve senaryo yazımı becerilerini geliştirirler. Dersin sonunda, öğrenciler, yaratıcı ve teknik becerilerini kullanarak kendi oyun senaryolarını ve öykülerini tasarlar ve uygularlar.
Ders Kodu ve Adı: DOT211 GÖRSEL TASARIM STÜDYOSU II
Kredi / AKTS: (2-4-0) 4 / AKTS:4
Ders İçeriği: Öğrencinin temel grafik tasarımı disiplinine uygun anlatım dilini oluşturabilmesi için grafik tasarımın ilke ve kuralları öğretilir. Bu kavramlarla uygulama sürecinde tasarım üretme olanağı becerisi kazandırılır.
Ders Kodu ve Adı: DOT212 OYUN GELİŞTİRME İÇİN PROGRAMLAMA VE KOD YAZIMI II
Kredi / AKTS: (2-2-0) 3 / AKTS:3
Ders İçeriği: Bu ders, oyun geliştirme için programlama ve kod yazımının ileri düzey prensiplerine odaklanır. Ders boyunca, öğrencilere oyun motorları, yapay zeka, ağ programlama ve diğer gelişmiş programlama konuları öğretilir. Ayrıca, öğrenciler farklı oyun motorları (Unity, Unreal Engine vb.) ve programlama dilleri (C++, C#, Java vb.) hakkında bilgi sahibi olurlar. Dersin içeriği, öğrencilerin oyun geliştirme için programlama ve kod yazımı konusunda derinlemesine bir anlayış kazanmalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrenciler oyun motorları ve programlama dilleri hakkında derinlemesine bilgi sahibi olurlar ve oyun geliştirme sürecinde kullanılan farklı programlama prensiplerini öğrenirler. Ayrıca, öğrenciler oyun geliştirme için yapay zeka ve ağ programlama konularına da odaklanırlar. Ders boyunca, öğrencilere farklı oyun geliştirme projeleri verilir ve bu projeleri tamamlarken programlama ve kod yazımı becerilerini geliştirirler. Dersin sonunda, öğrenciler, yaratıcı ve teknik becerilerini kullanarak kendi oyunlarını programlarlar ve uygularlar.
Ders Kodu ve Adı: DOT213 STAJ I
Kredi / AKTS: (0-0-0) 0 / AKTS:2
Ders İçeriği: İletişim ve tasarım çalışma ortamı, çalışma şartları ve pratik uygulamalar.
Ders Kodu ve Adı: AİİT202 ATATÜRK İLKE VE İNKILAP TARİHİ
Kredi / AKTS: (2-0-0) 2 / AKTS:2
Ders İçeriği: Ulusal Kurtuluş Savaşı; Ulus egemenliğine dayalı tam bağımsız yeni Türk Devleti’nin kuruluş ve Türkiye’nin modernleşme sürecini içerir.

5. Yarıyıl

Ders Kodu ve Adı: DOT301 YENİ MEDYA TEKNOLOJİLERİ
Kredi / AKTS: (1-2-0) 2 / AKTS:2
Ders İçeriği: Geleneksel medyadan yeni medya geçiş süreci, yeni medyanın kısa tarihi ve de özellikleri, yeni medya teknolojileri ile ilgili geliştirilen iletişim kuramları, yeni medya teknolojileri ile birlikte ortaya çıkan yeni gazetecilik faaliyetleri, yeni medya ile birlikte reklamcılık alanında değişimler, yeni medya teknolojileri sayesinde sinema alanındaki değişimler, yeni medya ile birlikte televizyon alanındaki gelişmeler, yeni medya teknolojilerinin pazarlama ve halkla ilişkiler gibi diğer alanlarda ortaya koyduğu yenilikler, yeni medya teknolojileri için yapılan hukuksal düzenlemeler vs.
Ders Kodu ve Adı: DOT302 OYUN MEKANİĞİ VE BÖLÜM TASARIMI
Kredi / AKTS: (2-0-0) 2 / AKTS:3
Ders İçeriği: Ders boyunca, öğrencilere oyun mekaniği, oyun bileşenleri, oyun dengeleme ve bölüm tasarımı gibi konular öğretilir. Ayrıca, öğrenciler farklı oyun türleri (rol yapma oyunları, macera oyunları, aksiyon oyunları vb.) hakkında bilgi sahibi olurlar. Dersin içeriği, öğrencilerin oyun mekaniği ve bölüm tasarımı konusunda derinlemesine bir anlayış kazanmalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrenciler oyun mekaniği ve bileşenlerini anlarlar ve oyunların nasıl dengeleme yapıldığını öğrenirler. Ayrıca, öğrenciler oyun bölümlerinin nasıl tasarlandığını ve oyun hikayelerinin nasıl entegre edileceğini öğrenirler. Ders boyunca, öğrencilere farklı oyun mekaniği ve bölüm tasarımı projeleri verilir ve bu projeleri tamamlarken oyun mekaniği ve bölüm tasarımı becerilerini geliştirirler. Dersin sonunda, öğrenciler, yaratıcı ve teknik becerilerini kullanarak kendi oyun mekaniği ve bölüm tasarımlarını tasarlar ve uygularlar.
Ders Kodu ve Adı: DOT303 OYUN TASARIMI PROJESİ I
Kredi / AKTS: (2-4-0) 4 / AKTS:4
Ders İçeriği: Ders boyunca, öğrencilere oyun tasarımı, oyun motorları, grafik tasarımı ve ses tasarımı gibi konular öğretilir. Ayrıca, öğrenciler farklı oyun türleri (rol yapma oyunları, macera oyunları, aksiyon oyunları vb.) hakkında bilgi sahibi olurlar. Dersin içeriği, öğrencilerin oyun geliştirme süreci konusunda genel bir anlayış kazanmalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrenciler oyun tasarımı ve oyun motorları hakkında bilgi sahibi olurlar ve grafik tasarımı ve ses tasarımı gibi diğer önemli konulara da odaklanırlar. Ders boyunca, öğrencilere farklı oyun geliştirme projeleri verilir ve bu projeleri tamamlarken oyun geliştirme sürecinde kullanılan farklı araçları ve teknikleri öğrenirler. Dersin sonunda, öğrenciler, yaratıcı ve teknik becerilerini kullanarak kendi oyunlarını tasarlar ve uygularlar.
Ders Kodu ve Adı: DOT304 OYUN VE SES TEKNİKLERİ I
Kredi / AKTS: (2-1-0) 2 / AKTS:5
Ders İçeriği: Ders boyunca, öğrencilere oyun ses tasarımı, müzik tasarımı, ses efektleri ve diğer ses teknikleri öğretilir. Ayrıca, öğrenciler farklı oyun türleri (rol yapma oyunları, macera oyunları, aksiyon oyunları vb.) için uygun ses tasarımı teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Dersin içeriği, öğrencilerin oyun ses tasarımı konusunda derinlemesine bir anlayış kazanmalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrenciler oyunlar için uygun müzik ve ses efektleri seçerler, ses tasarımı ve düzenleme tekniklerini öğrenirler ve oyun geliştirme sürecinde kullanılan diğer ses teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Ders boyunca, öğrencilere farklı oyun geliştirme projeleri verilir ve bu projeleri tamamlarken ses tasarımı ve düzenleme becerilerini geliştirirler. Dersin sonunda, öğrenciler, yaratıcı ve teknik becerilerini kullanarak kendi oyunlarının ses tasarımını yaparlar.
Ders Kodu ve Adı: DOT305 OYUNDA YAPAY ZEKA
Kredi / AKTS: (2-2-0) 3 / AKTS:4
Ders İçeriği: Ders boyunca, öğrencilere yapay zeka, oyun yapay zekası, hareket kontrolü, karar verme algoritmaları ve diğer yapay zeka teknikleri öğretilir. Ayrıca, öğrenciler farklı oyun türleri (rol yapma oyunları, macera oyunları, aksiyon oyunları vb.) için uygun yapay zeka teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Dersin içeriği, öğrencilerin oyun yapay zekası konusunda derinlemesine bir anlayış kazanmalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrenciler yapay zeka algoritmalarını ve oyun yapay zekası tekniklerini öğrenirler. Ayrıca, öğrenciler oyunlarda kullanılan hareket kontrolü tekniklerini ve karar verme algoritmalarını öğrenirler. Ders boyunca, öğrencilere farklı oyun geliştirme projeleri verilir ve bu projeleri tamamlarken yapay zeka becerilerini geliştirirler. Dersin sonunda, öğrenciler, yaratıcı ve teknik becerilerini kullanarak kendi oyunlarında yapay zeka kullanımını tasarlar ve uygularlar.
Ders Kodu ve Adı: DOT306 OYUN ARAYÜZ TASARIMI
Kredi / AKTS: (2-2-0) 3 / AKTS:4
Ders İçeriği: Ders boyunca, öğrencilere oyun arayüz tasarımı, kullanıcı deneyimi, kullanıcı arayüzü tasarımı, menü tasarımı ve diğer arayüz tasarımı konuları öğretilir. Ayrıca, öğrenciler farklı oyun türleri (rol yapma oyunları, macera oyunları, aksiyon oyunları vb.) için uygun arayüz tasarımı teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Dersin içeriği, öğrencilerin oyun arayüz tasarımı konusunda derinlemesine bir anlayış kazanmalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrenciler kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arayüzü tasarımı prensiplerini öğrenirler. Ayrıca, öğrenciler oyunlarda kullanılan menü tasarımı ve diğer arayüz tasarımı tekniklerini öğrenirler. Ders boyunca, öğrencilere farklı oyun geliştirme projeleri verilir ve bu projeleri tamamlarken arayüz tasarımı becerilerini geliştirirler. Dersin sonunda, öğrenciler, yaratıcı ve teknik becerilerini kullanarak kendi oyunlarının arayüz tasarımını yaparlar.

6. Yarıyıl

Ders Kodu ve Adı: DOT307 2B GRAFİK ANİMASYON
Kredi / AKTS: (2-2-0) 3/ AKTS:4
Ders İçeriği: Ders boyunca, öğrencilere 2B grafik animasyonunun temelleri, hareket yolları, zamanlama, çerçeveleme ve diğer önemli konular öğretilir. Ayrıca, öğrenciler farklı animasyon türleri (film, reklam, oyun vb.) için uygun teknikleri öğrenirler. Dersin içeriği, öğrencilerin 2B grafik animasyonu konusunda derinlemesine bir anlayış kazanmalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrenciler animasyonun temel prensiplerini öğrenirler ve hareket yolları, zamanlama ve çerçeveleme gibi teknikleri uygularlar. Ayrıca, öğrenciler farklı animasyon türleri için uygun teknikleri öğrenirler. Ders boyunca, öğrencilere farklı animasyon projeleri verilir ve bu projeleri tamamlarken 2B grafik animasyonu becerilerini geliştirirler. Dersin sonunda, öğrenciler, yaratıcı ve teknik becerilerini kullanarak kendi animasyonlarını yaparlar.
Ders Kodu ve Adı: DOT308 OYUN SANATI VE ESTETİĞİ
Kredi / AKTS: (2-0-0) 2 / AKTS:2
Ders İçeriği: Ders boyunca, öğrencilere oyun sanatı tasarımı, renk teorisi, ışıklandırma, karakter tasarımı, ortam tasarımı ve diğer sanat ve estetik konuları öğretilir. Ayrıca, öğrenciler farklı oyun türleri (rol yapma oyunları, macera oyunları, aksiyon oyunları vb.) için uygun sanat ve estetik teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Dersin içeriği, öğrencilerin oyun sanatı ve estetiği konusunda derinlemesine bir anlayış kazanmalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrenciler renk teorisi, ışıklandırma, karakter ve ortam tasarımı gibi sanat ve estetik prensiplerini öğrenirler. Ayrıca, öğrenciler oyunlarda kullanılan diğer sanat ve estetik tekniklerini de öğrenirler. Ders boyunca, öğrencilere farklı oyun geliştirme projeleri verilir ve bu projeleri tamamlarken sanat ve estetik becerilerini geliştirirler. Dersin sonunda, öğrenciler, yaratıcı ve teknik becerilerini kullanarak kendi oyunlarının sanat ve estetik tasarımını yaparlar.
Ders Kodu ve Adı: DOT309 OYUN TASARIMI PROJESİ II
Kredi / AKTS: (2-4-0) 4 / AKTS:4
Ders İçeriği: Ders boyunca, öğrencilere oyun tasarımı, oyun mekaniği, yapay zeka, grafik tasarımı, arayüz tasarımı, ses tasarımı, oyun motorları, oyun optimizasyonu ve diğer oyun geliştirme konuları öğretilir. Ayrıca, öğrenciler farklı oyun türleri (rol yapma oyunları, macera oyunları, aksiyon oyunları vb.) için uygun geliştirme teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Dersin içeriği, öğrencilerin oyun geliştirme konularında derinlemesine bir anlayış kazanmalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrenciler oyun tasarımı, oyun mekaniği, yapay zeka, grafik tasarımı, arayüz tasarımı, ses tasarımı, oyun motorları, oyun optimizasyonu ve diğer geliştirme konularını daha ileri seviyede öğrenirler. Ayrıca, öğrenciler farklı oyun türleri için uygun geliştirme tekniklerini de öğrenirler. Ders boyunca, öğrencilere farklı oyun geliştirme projeleri verilir ve bu projeleri tamamlarken geliştirme becerilerini geliştirirler. Dersin sonunda, öğrenciler yaratıcı ve teknik becerilerini kullanarak kendi oyunlarını geliştirirler.
Ders Kodu ve Adı: DOT310 OYUN VE SES TEKNİKLERİ II
Kredi / AKTS: (2-1-0) 2 / AKTS:4
Ders İçeriği: Ders boyunca, öğrencilere oyun ses tasarımı, ses efektleri, müzik, diyalog kaydı, ses montajı ve diğer ses teknikleri öğretilir. Ayrıca, öğrenciler farklı oyun türleri (rol yapma oyunları, macera oyunları, aksiyon oyunları vb.) için uygun ses teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Dersin içeriği, öğrencilerin oyun ses tasarımı konusunda derinlemesine bir anlayış kazanmalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrenciler ses tasarımı, ses efektleri, müzik, diyalog kaydı ve ses montajı gibi temel ses tekniklerini öğrenirler. Ayrıca, öğrenciler oyunlarda kullanılan diğer ses tekniklerini de öğrenirler. Ders boyunca, öğrencilere farklı oyun geliştirme projeleri verilir ve bu projeleri tamamlarken ses tasarımı becerilerini geliştirirler. Dersin sonunda, öğrenciler, yaratıcı ve teknik becerilerini kullanarak kendi oyunlarının ses tasarımını yaparlar.
Ders Kodu ve Adı: DOT311 OYUN MOTORLARI
Kredi / AKTS: (2-2-0) 4 / AKTS:4
Ders İçeriği: Ders boyunca, öğrencilere oyun motorlarının yapısı, özellikleri, arayüzü, oyun motoru programlama dili ve diğer teknikleri öğretilir. Ayrıca, öğrenciler farklı oyun türleri (rol yapma oyunları, macera oyunları, aksiyon oyunları vb.) için uygun oyun motorlarını öğrenirler. Dersin içeriği, öğrencilerin oyun motorları konusunda derinlemesine bir anlayış kazanmalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrenciler oyun motorlarının yapısı, özellikleri, arayüzü ve programlama dili gibi temel konuları öğrenirler. Ayrıca, öğrenciler oyun motorlarının farklı oyun türleri için uygunluğunu ve kullanımını da öğrenirler. Ders boyunca, öğrencilere farklı oyun geliştirme projeleri verilir ve bu projeleri tamamlarken oyun motoru becerilerini geliştirirler.
Ders Kodu ve Adı: DOT312 STAJ II
Kredi / AKTS: (0-0-0) 0 / AKTS:2
Ders İçeriği: Öğrencilerin mezuniyet aşamasına kadar biri kurum içi, diğeri kurum dışı olmak üzere iki kez staj yapmaları zorunludur.

7. Yarıyıl

Ders Kodu ve Adı: DOT401 BİTİRME PROJESİ I
Kredi / AKTS: (2-8-0) 6 / AKTS:10
Ders İçeriği: Bu ders, öğrencilere kendi oyunlarını tasarlama ve geliştirme fırsatı sunar. Ders boyunca, öğrencilerin oyun fikirleri ve konseptleri üzerinde çalışmaları ve bu fikirleri oyun tasarımına dönüştürmeleri beklenir. Ayrıca, öğrencilerin oyun prototipi yapmaları ve oyun mekaniği, sanat ve ses tasarımı, kullanıcı deneyimi ve diğer oyun tasarımı konularını uygulamalı olarak öğrenmeleri beklenir. Dersin içeriği, öğrencilerin kendi oyunlarını tasarlama ve geliştirme sürecine odaklanır. Ders boyunca, öğrenciler oyun tasarımı, oyun mekaniği, sanat ve ses tasarımı, kullanıcı deneyimi ve diğer oyun tasarımı konularını öğrenirler. Ayrıca, öğrencilere oyun geliştirme sürecinde kullanılan araçlar ve teknikler hakkında bilgi verilir. Ders boyunca, öğrencilere kendi oyun fikirlerini geliştirme ve prototip yapma fırsatı verilir. Dersin sonunda, öğrenciler yaratıcı ve teknik becerilerini kullanarak kendi oyunlarının tasarımını yaparlar.
Ders Kodu ve Adı: DOT402 OYUN ANALİZİ
Kredi / AKTS: (4-0-0) 3 / AKTS:4
Ders İçeriği: Bu ders, oyunların analiz edilmesi ve anlaşılması için kullanılan yöntemlere odaklanır. Ders boyunca, öğrencilere oyunların tarihçesi, oyun türleri, oyun mekaniği, sanat tasarımı, ses tasarımı, kullanıcı deneyimi ve diğer oyun tasarımı konuları hakkında bilgi verilir. Ayrıca, öğrenciler oyunlar üzerinde derinlemesine bir analiz yaparak, oyunların tasarımını, anlatısını ve kullanıcı deneyimini anlamaya çalışırlar. Dersin içeriği, öğrencilerin oyunlar hakkında derinlemesine bir anlayış kazanmalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrenciler oyunların tarihçesi, oyun türleri, oyun mekaniği, sanat tasarımı, ses tasarımı, kullanıcı deneyimi ve diğer oyun tasarımı konularını öğrenirler. Ayrıca, öğrenciler oyunlar üzerinde analiz yaparak, oyunların tasarımını, anlatısını ve kullanıcı deneyimini anlamaya çalışırlar. Ders boyunca, öğrencilere farklı oyunlar verilir ve bu oyunları analiz etmeleri beklenir. Öğrenciler, oyunların mekaniğini, sanat tasarımını, ses tasarımını ve kullanıcı deneyimini analiz ederek, oyunların başarısının arkasındaki faktörleri anlamaya çalışırlar.
Ders Kodu ve Adı: DOT403 3D DİJİTAL SANAT
Kredi / AKTS: (3-0-0) 3 / AKTS:3
Ders İçeriği: Ders boyunca, öğrencilere üç boyutlu modelleme, doku oluşturma, aydınlatma, animasyon ve diğer teknikler öğretilir. Ayrıca, öğrenciler farklı sanat türleri (oyun grafikleri, animasyon, film efektleri vb.) için uygun üç boyutlu dijital sanat tekniklerini öğrenirler. Dersin içeriği, öğrencilerin üç boyutlu dijital sanat konusunda derinlemesine bir anlayış kazanmalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrenciler üç boyutlu modelleme, türev oluşturma, aydınlatma, animasyon ve diğer teknikler hakkında bilgi sahibi olurlar. Ayrıca, öğrenciler dijital sanat için kullanılan farklı yazılımlar hakkında bilgi edinirler. Ders boyunca, öğrencilere farklı dijital sanat projeleri verilir ve bu projeleri tamamlarken üç boyutlu dijital sanat becerilerini geliştirirler. Dersin sonunda, öğrenciler yaratıcı ve teknik becerilerini kullanarak kendi dijital sanat projelerini tamamlarlar.

8. Yarıyıl

Ders Kodu ve Adı: DOT404 BİTİRME PROJESİ II
Kredi / AKTS: (2-8-0) 6 / AKTS:10
Ders İçeriği: Ders boyunca, öğrenciler kendi oyunlarının geliştirme sürecine devam ederler ve oyunlarını tamamlamaları beklenir. Ayrıca, öğrenciler oyunlarının tanıtımı ve pazarlaması hakkında bilgi edinirler. Dersin içeriği, öğrencilerin oyun tasarımı projelerini geliştirme ve tamamlama sürecine odaklanır. Ders boyunca, öğrenciler oyunlarının mekaniği, sanat tasarımı, ses tasarımı, kullanıcı deneyimi ve diğer oyun tasarımı konularını uygulamalı olarak öğrenirler. Ayrıca, öğrenciler oyunlarının tanıtımı ve pazarlaması hakkında bilgi edinirler. Ders boyunca, öğrencilere oyunlarının geliştirme sürecinde kullanılan araçlar ve teknikler hakkında bilgi verilir. Öğrenciler, oyunlarının geliştirme sürecini tamamlamak için gereken becerileri ve teknikleri öğrenerek, oyunlarını tamamlarlar. Ayrıca, öğrenciler oyunlarının tanıtımı ve pazarlaması için gerekli becerileri de öğrenirler.
Ders Kodu ve Adı: DOT405 SİBER HAKLAR VE OYUNDA HUKUK
Kredi / AKTS: (2-0-0) 2 / AKTS:3
Ders İçeriği: Ders boyunca, öğrencilere oyun geliştirme, yayıncılık, telif hakları, marka hakları, patent hakları, gizlilik, güvenlik ve diğer konular hakkında bilgi verilir. Ayrıca, öğrenciler oyun endüstrisindeki yasal uygulamaları ve yasal sorunları anlamaya çalışırlar. Dersin içeriği, öğrencilerin siber haklar ve oyun endüstrisindeki yasal konular hakkında derinlemesine bir anlayış kazanmalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrenciler oyun geliştirme, yayıncılık, telif hakları, marka hakları, patent hakları, gizlilik, güvenlik ve diğer konular hakkında bilgi edinirler. Ayrıca, öğrenciler oyun endüstrisindeki yasal uygulamaları ve yasal sorunları inceleyerek, bu konularda bilgi sahibi olurlar. Ders boyunca, öğrencilere farklı senaryolar verilir ve bu senaryolarda siber haklar ve oyun endüstrisi yasalarının uygulanması beklenir. Öğrenciler, oyun geliştirme sürecinde telif hakları, veri gizliliği ve diğer yasal konuları ele alarak, oyun endüstrisinde karşılaşılan yasal sorunları anlamaya çalışırlar.
Ders Kodu ve Adı: DOT406 DİJİTAL OYUN SEKTÖRÜNDE GİRİŞİMCİLİK
Kredi / AKTS: (3-0-0) 3 / AKTS:4
Ders İçeriği: Ders boyunca, öğrencilere dijital oyun sektörünün fırsatları, endüstriyel dinamikleri, iş modelleri, pazarlama stratejileri ve diğer konular hakkında bilgi verilir. Ayrıca, öğrencilere kendi dijital oyun girişimlerini başlatmak için gereken beceriler ve yöntemler öğretilir. Dersin içeriği, öğrencilerin dijital oyun girişimciliği konusunda derinlemesine bir anlayış kazanmalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrenciler dijital oyun sektörünün fırsatları, endüstriyel dinamikleri, iş modelleri, pazarlama stratejileri ve diğer konular hakkında bilgi edinirler. Ayrıca, öğrenciler dijital oyun girişimlerini başlatmak için gereken beceriler ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olurlar. Ders boyunca, öğrencilere farklı dijital oyun girişimi senaryoları verilir ve bu senaryolarda farklı iş modelleri, pazarlama stratejileri ve finansman yöntemleri ele alınarak, öğrencilerin kendi dijital oyun girişimlerini başlatmaları beklenir.

Teknik Seçmeli Dersler

Ders Kodu ve Adı: DOT010 OYUNLAR VE ANLATI
Kredi / AKTS: (2-0-0) 3 / AKTS:5
Ders İçeriği: Bu ders, öğrencilere oyunlar ve anlatı arasındaki ilişki hakkında bilgi verir. Ders boyunca, öğrencilere oyunlar ve anlatıların nasıl bir arada kullanılabileceği, oyun teknolojilerinin nasıl anlatıya katkı sağladığı, karakter gelişimi, hikaye anlatımı, dünya tasarımı ve diğer konular hakkında bilgi verilir. Ayrıca, öğrencilere oyun tasarımı sürecinde anlatısal unsurların nasıl kullanılabileceği öğretilir. Dersin içeriği, öğrencilerin oyunlar ve anlatı arasındaki ilişkiyi anlamalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrencilere oyunlar ve anlatıların nasıl bir arada kullanılabileceği, oyun teknolojilerinin nasıl anlatıya katkı sağladığı, karakter gelişimi, hikaye anlatımı, dünya tasarımı ve diğer konular hakkında bilgi edinirler. Ayrıca, öğrencilere oyun tasarımı sürecinde anlatısal unsurların nasıl kullanılabileceği öğretilir. Ders boyunca, öğrencilere farklı oyun ve anlatı örnekleri verilir ve bu örnekler üzerinde çalışarak, öğrencilerin oyun tasarımı ve anlatısal unsurları bir arada kullanma becerileri geliştirilir. Öğrenciler, kendi oyunlarını tasarlayarak, anlatısal unsurları nasıl kullanacaklarını öğrenirler. Ayrıca, öğrencilerin oyunlarını eleştirel bir gözle değerlendirmeleri ve geliştirmeleri için fırsatlar sunulur.
Ders Kodu ve Adı: DOT011 GÖRSEL ANLATI
Kredi / AKTS: (2-0-0) 3 / AKTS:5
Ders İçeriği: Ders boyunca, öğrencilere görsel algı süreci, görsel bellek, dikkat, algılamada hatalar, görsel dil ve diğer konular hakkında bilgi verilir. Ayrıca, öğrencilere farklı görsel algı teknikleri öğretilir. Dersin içeriği, öğrencilerin görsel algı konusunda derinlemesine bir anlayış kazanmalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrencilere görsel algı süreci, görsel bellek, dikkat, algılamada hatalar, görsel dil ve diğer konular hakkında bilgi edinirler. Ayrıca, öğrencilere farklı görsel algı teknikleri öğretilerek, bu tekniklerin nasıl kullanılabileceği öğretilir. Ders boyunca, öğrencilere farklı görsel örnekler verilir ve bu örnekler üzerinde çalışarak, öğrencilerin görsel algı becerileri geliştirilir. Öğrenciler, görsel algı tekniklerini kullanarak, farklı görsel öğeleri analiz ederler. Ayrıca, öğrencilerin görsel algı hatalarını tanımlama ve düzeltme becerileri geliştirilir.
Ders Kodu ve Adı: DOT012 SANAT, KÜLTÜR VE TOPLUM
Kredi / AKTS: (2-0-0) 3 / AKTS:5
Ders İçeriği: Ders boyunca, öğrencilere sanatın toplumsal işlevi, kültürel kimlik, sanat ve politika, kültür endüstrisi ve diğer konular hakkında bilgi verilir. Ayrıca, öğrencilere farklı kültürlerin sanat anlayışları hakkında bilgi verilerek, bu farklılıkların nasıl anlaşılacağı öğretilir. Dersin içeriği, öğrencilerin sanat, kültür ve toplum arasındaki ilişkiyi anlamalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrencilere sanatın toplumsal işlevi, kültürel kimlik, sanat ve politika, kültür endüstrisi ve diğer konular hakkında bilgi edinirler. Ayrıca, öğrencilere farklı kültürlerin sanat anlayışları hakkında bilgi verilerek, bu farklılıkların nasıl anlaşılacağı öğretilir. Ders boyunca, öğrencilere farklı sanat örnekleri ve kültürel ürünler verilir ve bu örnekler üzerinde çalışarak, öğrencilerin kültürel kimliklerini anlamaları ve farklı kültürleri anlamaları için fırsatlar sunulur. Öğrenciler, kültür endüstrisindeki farklı sanat ürünleri hakkında eleştirel bir gözle değerlendirme yaparlar ve bu değerlendirme sürecinde, kültür endüstrisinin toplumsal etkileri hakkında bilgi edinirler.
Ders Kodu ve Adı: DOT013 OYUN TASARIMI VE PSİKOLOJİ
Kredi / AKTS: (2-0-0) 3 / AKTS:5
Ders İçeriği: Ders boyunca, öğrencilere oyun tasarımında kullanılan psikolojik prensipler, oyun bağımlılığı, oyunlarda sosyal psikoloji, kullanıcı deneyimi ve diğer konular hakkında bilgi verilir. Ayrıca, öğrencilere oyun tasarımı sürecinde psikolojik prensiplerin nasıl kullanılabileceği öğretilir. Dersin içeriği, öğrencilerin oyun tasarımı ve psikoloji arasındaki ilişkiyi anlamalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrencilere oyun tasarımında kullanılan psikolojik prensipler, oyun bağımlılığı, oyunlarda sosyal psikoloji, kullanıcı deneyimi ve diğer konular hakkında bilgi edinirler. Ayrıca, öğrencilere oyun tasarımı sürecinde psikolojik prensiplerin nasıl kullanılabileceği öğretilir. Ders boyunca, öğrencilere farklı oyun örnekleri verilir ve bu örnekler üzerinde çalışarak, öğrencilerin oyun tasarımı ve psikolojik prensipler arasındaki ilişkiyi anlamaları için fırsatlar sunulur. Öğrenciler, kullanıcı deneyimlerini iyileştirmek için psikolojik prensipleri nasıl kullanacaklarını öğrenirler. Ayrıca, öğrencilerin oyun bağımlılığı ve diğer psikolojik etkiler hakkında bilgi edinmeleri için de fırsatlar sunulur.
Ders Kodu ve Adı: DOT014 OYUN VE SİNEMASAL MEKAN
Kredi / AKTS: (2-0-0) 3 / AKTS:5
Ders İçeriği: Ders boyunca, öğrencilere kurgusal mekan, atmosfer, ışıklandırma, renk kullanımı ve diğer konular hakkında bilgi verilir. Ayrıca, öğrencilere oyun ve sinema arasındaki farklılıklar ve benzerlikler hakkında bilgi verilerek, bu farklılıkların nasıl kullanılabileceği öğretilir. Dersin içeriği, öğrencilerin oyun ve sinemasal mekan arasındaki ilişkiyi anlamalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrencilere kurgusal mekan, atmosfer, ışıklandırma, renk kullanımı ve diğer konular hakkında bilgi edinirler. Ayrıca, öğrencilere oyun ve sinema arasındaki farklılıklar ve benzerlikler hakkında bilgi verilerek, bu farklılıkların nasıl kullanılabileceği öğretilir. Ders boyunca, öğrencilere farklı oyun ve film örnekleri verilir ve bu örnekler üzerinde çalışarak, öğrencilerin kurgusal mekanların nasıl yaratılabileceği, atmosferin nasıl oluşturulabileceği ve ışıklandırma ve renk kullanımının nasıl etkili bir şekilde kullanılabileceği hakkında fikir sahibi olmaları için fırsatlar sunulur.
Ders Kodu ve Adı: DOT015 SİBER KÜLTÜR VE SANAL DÜNYALAR
Kredi / AKTS: (2-0-0) 3 / AKTS:5
Ders İçeriği: Ders boyunca, öğrencilere kurgusal mekan, atmosfer, ışıklandırma, renk kullanımı ve diğer konular hakkında bilgi verilir. Ayrıca, öğrencilere oyun ve sinema arasındaki farklılıklar ve benzerlikler hakkında bilgi verilerek, bu farklılıkların nasıl kullanılabileceği öğretilir. Dersin içeriği, öğrencilerin oyun ve sinemasal mekan arasındaki ilişkiyi anlamalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrencilere kurgusal mekan, atmosfer, ışıklandırma, renk kullanımı ve diğer konular hakkında bilgi edinirler. Ayrıca, öğrencilere oyun ve sinema arasındaki farklılıklar ve benzerlikler hakkında bilgi verilerek, bu farklılıkların nasıl kullanılabileceği öğretilir. Ders boyunca, öğrencilere farklı oyun ve film örnekleri verilir ve bu örnekler üzerinde çalışarak, öğrencilerin kurgusal mekanların nasıl yaratılabileceği, atmosferin nasıl oluşturulabileceği ve ışıklandırma ve renk kullanımının nasıl etkili bir şekilde kullanılabileceği hakkında fikir sahibi olmaları için fırsatlar sunulur.
Ders Kodu ve Adı: DOT016 OYUN ANALİTİKLERİ
Kredi / AKTS: (2-1-0) 3 / AKTS:5
Ders İçeriği: Bu ders, öğrencilere oyun analitiği kavramları, veri analizi, veri görselleştirme, oyuncu davranışları ve diğer konular hakkında bilgi verir. Ders boyunca, öğrencilere oyun analitiği araçları, veri toplama yöntemleri, veri analizi teknikleri ve diğer konular hakkında bilgi verilir. Ayrıca, öğrencilere oyun analitiğinin oyun tasarımı ve işletme stratejileri üzerindeki etkisi hakkında bilgi verilir. Dersin içeriği, öğrencilerin oyun analitiği kavramlarını ve tekniklerini anlamalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrencilere oyun analitiği araçları, veri toplama yöntemleri, veri analizi teknikleri ve diğer konular hakkında bilgi edinirler. Ayrıca, öğrencilere oyun analitiğinin oyun tasarımı ve işletme stratejileri üzerindeki etkisi hakkında bilgi verilir. Ders boyunca, öğrencilere farklı oyun örnekleri verilir ve bu oyunlar üzerinde çalışarak, öğrencilerin veri toplama ve analiz yöntemleri hakkında fikir sahibi olmaları için fırsatlar sunulur. Ayrıca, öğrencilerin oyuncuların davranışlarını analiz etmelerine ve oyun tasarımını ve işletme stratejilerini buna göre ayarlamalarına yardımcı olacak araçları öğrenmelerine de fırsatlar sunulur.
Ders Kodu ve Adı: DOT017 HAREKET ALGILAYICI SENSÖRLER
Kredi / AKTS: (2-1-0) 3 / AKTS:5
Ders İçeriği: Bu ders, öğrencilere hareket algılayıcı sensörlerin nasıl çalıştığı, hangi amaçlar için kullanıldığı, farklı sensör türleri ve uygulamaları hakkında bilgi verir. Ders boyunca, öğrencilere hareket algılayıcı sensörlerin çalışma prensipleri, veri toplama yöntemleri, veri analizi teknikleri ve diğer konular hakkında bilgi verilir. Ayrıca, öğrencilere hareket algılayıcı sensörlerin spor, sağlık, eğlence ve diğer alanlardaki uygulamaları hakkında bilgi verilir. Dersin içeriği, öğrencilerin hareket algılayıcı sensörler hakkında bilgi sahibi olmalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrencilere hareket algılayıcı sensörlerin çalışma prensipleri, veri toplama yöntemleri, veri analizi teknikleri ve diğer konular hakkında bilgi edinirler. Ayrıca, öğrencilere hareket algılayıcı sensörlerin spor, sağlık, eğlence ve diğer alanlardaki uygulamaları hakkında bilgi verilir. Ders boyunca, öğrencilere farklı hareket algılayıcı sensörler ve uygulamaları örnekleri verilir ve bu örnekler üzerinde çalışarak, öğrencilerin veri toplama ve analiz yöntemleri hakkında fikir sahibi olmaları için fırsatlar sunulur. Ayrıca, öğrencilere sensör verilerini kullanarak sağlık ve spor performanslarını değerlendirmelerine ve eğlence uygulamaları geliştirmelerine yardımcı olacak araçları öğrenmelerine de fırsatlar sunulur.
Ders Kodu ve Adı: DOT018 DİJİTAL OYUN VE GÖSTERGEBİLİM
Kredi / AKTS: (2-0-0) 3 / AKTS:5
Ders İçeriği: Bu ders, öğrencilere dijital oyunların göstergebilim açısından incelenmesi, oyunların anlatı yapısı, karakterler, dünya tasarımı ve diğer konular hakkında bilgi verir. Ders boyunca, öğrencilere dijital oyunların göstergebilim teorisi, semiyotik, anlatısal yapı, karakter gelişimi ve diğer konular hakkında bilgi verilir. Ayrıca, öğrencilere dijital oyunların kültürel, sosyal ve psikolojik etkileri hakkında bilgi verilir. Dersin içeriği, öğrencilerin dijital oyunların göstergebilim açısından incelenmesini ve anlamlandırmasını amaçlar. Ders boyunca, öğrencilere dijital oyunların göstergebilim teorisi, semiyotik, anlatısal yapı, karakter gelişimi ve diğer konular hakkında bilgi edinirler. Ayrıca, öğrencilere dijital oyunların kültürel, sosyal ve psikolojik etkileri hakkında bilgi verilir. Ders boyunca, öğrencilere farklı dijital oyun örnekleri verilir ve bu oyunlar üzerinde çalışarak, öğrencilerin göstergebilim teorisi ve semiyotik kavramlarını uygulamaları için fırsatlar sunulur. Ayrıca, öğrencilere oyun karakterleri ve dünya tasarımı üzerinde çalışarak, oyun anlatısının nasıl oluşturulduğunu ve nasıl iletişim kurulduğunu anlamalarına yardımcı olacak araçları öğrenmelerine de fırsatlar sunulur.
Ders Kodu ve Adı: DOT019 DİJİTAL FOTOĞRAFÇILIK
Kredi / AKTS: (3-1-0) 3 / AKTS:5
Ders İçeriği: Görsel iletişim, dijital fotografta temel beceriler, etkili sözsüz iletişim, dijital fotografın hızlı iletişime katkıları vb.
Ders Kodu ve Adı: DOT020 VİDEO SANATI
Kredi / AKTS: (2-1-0) 3 / AKTS:5
Ders İçeriği: Video sanatının felsefesi; video yapım pratiklerinin ders içi çeşitli gösterimler, tartışmalar ve sergi ziyaretleriyle kavramsallaştırılması. Video sanatı uygulamalarının teknik yönleri, tarihsel ve kuramsal temelleri; enstalasyon ve yayına yönelik sunumlarla ilişkili video sanat uygulamalarına eleştirel bir yaklaşım; video dağıtım amfileri, video geri besleme kavramları, kapalı devre TV ve ekran manipülasyonları gibi çeşitli video enstalasyon teknikleri ile ilgili bilgi aktarılacaktır.
Ders Kodu ve Adı: DOT021 KARİKATÜR TEKNİKLERİ
Kredi / AKTS: (2-1-0) 3 / AKTS:5
Ders İçeriği: Karikatür içeriği oluşturma, karakter tasarımı gerçekleştirme ve çizim pratiği kazanmaya yönelik uygulamalı bir derstir.
Ders Kodu ve Adı: DOT022 ETKİLİ İLETİŞİM
Kredi / AKTS: (2-0-0) 3 / AKTS:5
Ders İçeriği: İletişim, İletişim Modelleri, Etkili İletişim, Etkili İletişimin Amaçları, İşlevleri, Etkili sözlü ve sözsüz iletişim, Etkili İletişimde temel beceriler, iletişim sürecinde engeller ve gürültü kavramı, Etkili konuşma, Etkili Dinleme vb.
Ders Kodu ve Adı: DOT023 ÇİZGİ FİLM ANİMASYON
Kredi / AKTS: (3-1-0) 3 / AKTS:5
Ders İçeriği: Çizgi filmin tarihçesi, çizgi film yapım yöntemleri örnekler üzerinden incelenir ve öğrencilerin geliştirdikleri projeleri uygulamaları sağlanır.
Ders Kodu ve Adı: DOT024 SANAL GERÇEKLİK TEKNOLOJİLERİ
Kredi / AKTS: (2-1-0) 3 / AKTS:5
Ders İçeriği: Bu ders, öğrencilere sanal gerçeklik teknolojilerinin nasıl çalıştığı, uygulama alanları, kullanım senaryoları, geliştirme araçları ve diğer konular hakkında bilgi verir. Ders boyunca, öğrencilere sanal gerçeklik teknolojilerinin tasarımı, geliştirme süreci, veri toplama yöntemleri ve diğer konular hakkında bilgi verilir. Ayrıca, öğrencilere sanal gerçeklik uygulamalarının eğitim, eğlence, sağlık ve diğer alanlardaki uygulamaları hakkında bilgi verilir. Dersin içeriği, öğrencilerin sanal gerçeklik teknolojileri hakkında bilgi sahibi olmalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrencilere sanal gerçeklik teknolojilerinin tasarımı, geliştirme süreci, veri toplama yöntemleri ve diğer konular hakkında bilgi edinirler. Ayrıca, öğrencilere sanal gerçeklik uygulamalarının eğitim, eğlence, sağlık ve diğer alanlardaki uygulamaları hakkında bilgi verilir. Ders boyunca, öğrencilere farklı sanal gerçeklik uygulama örnekleri verilir ve bu uygulamalar üzerinde çalışarak, öğrencilerin sanal gerçeklik teknolojileri tasarlamaları ve geliştirmeleri için fırsatlar sunulur. Ayrıca, öğrencilere sanal gerçeklik uygulamalarının veri toplama ve analiz yöntemleri hakkında fikir sahibi olmaları için fırsatlar sunulur.

Serbest Seçmeli Dersler

Ders Kodu ve Adı: DOT001 ESTETİK VE SANAT FELSEFESİ
Kredi / AKTS: (2-0-0) 2 / AKTS:3
Ders İçeriği: Ders boyunca, öğrencilere sanatın doğası, güzellik kavramı, sanatın toplumsal işlevi, yaratıcılık, estetik deneyim, eleştiri ve diğer konular hakkında bilgi verilir. Ayrıca, öğrencilere farklı estetik ve sanat felsefesi teorileri hakkında bilgi verilerek, bu teorilerin sanat ve estetikle ilgili sorulara nasıl yanıt verdiği incelenir. Dersin içeriği, öğrencilerin estetik ve sanat felsefesi konuları hakkında derinlemesine bir anlayış kazanmalarını amaçlar. Ders boyunca, öğrencilere sanatın doğası, güzellik kavramı, sanatın toplumsal işlevi, yaratıcılık, estetik deneyim, eleştiri ve diğer konular hakkında bilgi edinirler. Ayrıca, öğrencilere farklı estetik ve sanat felsefesi teorileri hakkında bilgi verilerek, bu teorilerin sanat ve estetikle ilgili sorulara nasıl yanıt verdiği incelenir. Ders boyunca, öğrencilere farklı sanat örnekleri verilir ve bu örnekler üzerinde çalışarak, öğrencilerin estetik ve sanat felsefesi konuları hakkındaki anlayışları geliştirilir. Öğrenciler, sanat eserlerini eleştirel bir gözle değerlendirirler ve bu değerlendirmeleri temel alarak, estetik ve sanat felsefesi teorilerini tartışırlar.
Ders Kodu ve Adı: DOT002 MEDYA OKURYAZARLIĞI
Kredi / AKTS: (2-0-0) 2 / AKTS:3
Ders İçeriği: Kitle İletişim Sistemleri, Göstergebilim ve Analiz, Eleştirel Okuma, Kitle İletişimin Ekonomi-Politiği, Kültür ve Medya.
Ders Kodu ve Adı: MHT101 OYUN GELİŞTİRMEYE GİRİŞ
Kredi / AKTS: (2-0-0) 2 / AKTS:3
Ders İçeriği: Ders kapsamında oyun geliştirme süreçlerindeki 3 temel konu ele alınacaktır; Oyun Tasarımı, Oyun Kodlama, Oyun Sanatı. Bu 3 konu kapsamında teorik ve uygulamalı bilgiler, en iyi örnekler işlenecek olup bu süreçlerin dokümantasyonu ve bu 3 temel konunun birbirleriyle etkileşimleri işlenecektir. Oyun geliştirme süreçlerinin devamında yer alan oyun pazarlamayla ilgili olarak da pazarlama stratejileri, oyun kreatif üretimi ve veri bilimi konuları ele alınacaktır.
Ders Kodu ve Adı: MHT102 YAPAY ZEKAYA GİRİŞ
Kredi / AKTS: (2-0-0) 2 / AKTS:3
Ders İçeriği: Python veri yapıları, Numpy dizi operasyonları, Pandas kütüphanesi ile veri analizi uygulamaları, Makine öğrenmesi modelleri ile regresyon ve sınıflandırma uygulamaları, değerlendirme metrikleri, hyperparameter ayarlamaları, yapay sinir ağları, hata fonksiyonları, aktivasyon fonksiyonları, ileri ve geri yayılım işlemleri, derin öğrenme modelleri ile regresyon ve sınıflandırma uygulamaları.